Co děláme ve výuce: Informatika

S informatikou coby samostatným předmětem se žáci osmiletého gymnázia setkají už v primě a výuka práce s informacemi, s počítači, mobilními telefony a tablety je provází až do sexty. Na čtyřletém gymnáziu je informatika povinná první dva roky.

Důraz je při výuce kladen na praxi – ať už jde o práci s informacemi a jejich ověřováním, počítačovou bezpečnost, využití mobilních telefonů, focení, úpravy fotografií, natáčení a střih videa, zpracování dokumentů, zvuku a multimediálních prezentací, grafiky, tabulek nebo základy programování s robotickými stavebnicemi. Zájemci se mohou naučit i základy skládání hudby na počítači, pokročilé techniky práce s grafickými programy a další věci, které nejsou běžnou součástí výuky.

V posledních dvou ročnících pak mají žáci možnost pokračovat ve studiu informatiky ve volitelném předmětu Práce s počítačem, který se zaměřuje na teoretičtější aspekty informatiky, na principy hardwaru, algoritmizaci, základy formátovacích jazyků a programování, stejně jako na pokročilejší úroveň práce v již dříve probíraných aplikacích.

Škola má pro výuku informatiky k dispozici jednu pevnou počítačovou učebnu, vybavenou počítači s dotykovými displeji a interaktivní tabulí, učebnu robotiky s velkoplošným dotykovým displejem a robotickými stavebnicemi, dvě sady moderních notebooků (tzv. mobilní učebny), které lze používat kdekoli v budově školy – a v neposlední řadě i deset kvalitních EVF fotoaparátů.

Mimo výuku nabízí ČRG také kroužek robotiky, kde se zájemci učí oživovat vlastnoručně sestavené roboty. Umělečtěji zaměření žáci mohou chodit do kroužku fotografie a počítačové grafiky, kde se učí nejen ovládat techniku, správně komponovat záběr a upravovat fotografie v grafických programech, ale hlavně se dívat na svět jinak – totiž skrz hledáček fotoaparátu. Podobný je i obsah výuky informatiky v rámci oblíbených projektových dnů na ČRG.

–Mgr. Jan Flaška, vyučující informatiky


Aktuality z výuky informatiky

  • Sexta na náměstí bruslila a fotila

    Sexta na náměstí bruslila a fotila

    Spojit hodinu tělocviku a informatiky zní jako poněkud zvláštní nápad, ale když jde o bruslení na náměstí (a navíc do Vánoc zbývá sotva pár dní), může se zkusit leccos. Studenti, kteří se na led neodvážili, se na akci vybavili školními fotoaparáty, aby se pokusili zachytit pohyb svých spolužáků po kluzišti. … / celý příspěvek »
  • Fotokroužek kreslil světlem

    Fotokroužek kreslil světlem

    Zatímco špatné světelné podmínky jsou pro spoustu fotografů nepřítelem, frekventanti fotografického kroužku využili časné prosincové tmy jednak k tomu, aby se naučili další triky s programem pro úpravu fotografií Photopea, jednak k tomu, aby si vyzkoušeli, jaké to je kreslit světlem. Školní fotoaparáty, nastavené na patnáctivteřinovou expozici, snímaly nejrůznějšími baterky, … / celý příspěvek »
  • V našem fotokroužku si nejen zafotíte!

    V našem fotokroužku si nejen zafotíte!

    V září proběhly první dvě schůzky kroužku fotografie a počítačové grafiky. Většina účastníků držela fotoaparát v ruce poprvé v životě, takže jsme se učili hlavně základy ovládání přístroje. Fotili jsme venku, zkusili jsme různé typy fotografické kompozice a když nám počasí nepřálo, experimentovali jsme v učebně s umělými světly. Pár … / celý příspěvek »
  • Projektový den 8. 9. 2021

    Projektový den 8. 9. 2021

    Projektový den pro páťáky ze základních škol v Boršově a Hrdějovicích se na naší škole konal dopoledne ve středu 9. 9. 2021. Program byl rozdělen na dvě části: mikroskopování a fotografii a počítačovou grafiku. Do mikroskopování se všichni žáci pustili s velikým elánem. V první části se s pomocí mikroskopů … / celý příspěvek »
  • Zájmové kroužky pro rok 2021/22

    Zájmové kroužky pro rok 2021/22

    Od září 2021 otevíráme pro naše žáky a žáky z partnerských ZŠ šest zájmových kroužků: Kroužek mikroskopování Kroužek fyzikálních a chemických experimentů, 3D tisku Kroužek robotiky Kroužek matematiky pro žáky 5. tříd  základních škol a žáky nižšího stupně ČRG s.r.o. Kroužek matematiky pro žáky  9. tříd a žáky vyššího stupně … / celý příspěvek »