Co děláme ve výuce: Německý jazyk

Německý jazyk je na ČRG vyučován po celou dobu studia. Jedná se o povinný předmět, který je v primě a sekundě vyučován v časové dotaci 2 hodiny týdně, od tercie do oktávy  3 hodiny týdně. Ve čtyřletém studiu je německý jazyk vyučován od 1. do 4. ročníku v časové dotaci 3 hodiny týdně. V předposledním a posledním roce studia si žáci mohou vybrat volitelný předmět Německá konverzace v rozsahu 2 hodin týdně.

Žáci jsou dle dosahované úrovně  rozděleni  do dvou skupin. Jazykové skupiny jsou prostupné, reagují tedy na individuální progres. Ke vzdělávání jsou využívány učebnice a materiály německého nakladatelství Hueber. Materiály pro výuku průběžně aktualizujeme. V současné době využíváme řadu učebnic Beste Freunde, Schritte international a Super!. Žákům, kteří mají zájem o složení jazykových zkoušek B1, B2, popř. C1, se individuálně věnujeme formou konzultací.

Pro dosažení maximálního pokroku u jednotlivých žáků využíváme jazykovou laboratoř SmartClass+. Laboratoř zahrnuje 15 počítačových jednotek včetně souprav s mikrofonem a sluchátky. Největší výhodou laboratoře je současné zapojení všech žáků do výuky a využívání moderních technologií ve vyučování cizího jazyka.

–Mgr. Monika Bavorová, předsedkyně předmětové komise němčina


Aktuality z výuky němčiny:

  • Prima šprechtila!

    Prima šprechtila!

    V rámci Dne s němčinou se prima vydala na cestu po Německu! Ve hře „Autobahnspiel“ poznávali Německo a zábavnou formou se seznámili se vším, co je pro naše sousedy tak typické! A jeden tým navíc obsadil skvělé místo! A pak jsme se skvěle bavili na koncertu německého zpěváka Uwe Kaa. / celý příspěvek »
  • Projektový den 4 – 1. 6. 2022

    Projektový den 4 – 1. 6. 2022

    Čtvrtým projektovým dnem, který se uskutečnil 1. června 2022, jsme ukončili projektové aktivity školního roku 2021/2022. Program jsme připravili pro žáky dvou základních škol – v Boršově nad Vltavou a v Hrdějovicích. Celý program byl zaměřen na využití digitálních technologií ve výuce a jejich význam pro polytechnické vzdělávání. Žáci pracovali … / celý příspěvek »
  • Glück auf!!!

    Glück auf!!!

    Tercie s kvartou se vydaly po stopách těžby soli do Salzkammergut. Nejprve jsme se v solných dolech dozvěděli, jak probíhala těžba soli v době keltské a jak je to nyní. Průvodce Alex každé třídě věnoval balíček s předměty na experimenty se solí. Poté jsme se přesunuli do Salzburgu, kde žáci … / celý příspěvek »
  • Projektový den pro partnerské školy – 16. 3.

    Projektový den pro partnerské školy – 16. 3.

    Ve středu 16. 3. proběhl v rámci projektu IKAP JčK II druhý projektový den v letošním školním roce. Opět jsme se sešli se žáky a učiteli partnerských základních škol. Žáci nacvičovali první pomoc, učili se upravovat fotografie, pracovali s robotickou stavebnicí Vex a se systémem Pasco při fyzikálních, chemických a … / celý příspěvek »
  • Vánoční výtvarně-němčinářský projekt

    Vánoční výtvarně-němčinářský projekt

    Tercie se ujala vánočního projektu, během kterého. Prima a sekunda se podílela na přípravě vánočních ozdob. Prima z nich vytvořila přání VESELÉ VÁNOCE a sekunda FROHE WEIHNACHTEN.  Projekt trval měsíc a 10. 12. jsme mohli společně ozdobit první mezipatro školy. Text na vánoční ozdobě zněl takto: VÁNOČNÍ PROJEKT Velké poděkování patří … / celý příspěvek »