Matematika se na nižším stupni gymnázia vyučuje s časovou dotací čtyři hodiny týdně, v primě je navíc jedna půlená hodina. V této hodině je více prostoru věnováno složitějším výpočtům a úlohám, případně lze čas využít k hlubšímu procvičení probíraného učiva.
Na vyšším stupni je matematika v prvních dvou ročnících vyučována čtyři hodiny týdně, ve dvou posledních ročnících to jsou hodiny tři. Od třetího ročníku mají studenti možnost navštěvovat Cvičení z matematiky, v posledním ročníku ještě navíc Matematický seminář.
Učebnice
K výuce se první čtyři roky využívají učebnice z ucelené řady nakladatelství Prometheus. Mezi mladšímu studenty se osvědčila i práce s přehledně zpracovanými pracovními sešity, které vydává nakladatelství TV Graphics. Pro doplnění učiva o zajímavé úlohy a větší možnost procvičení slouží dvě souhrnné publikace: Sbírka úloh z matematiky – Početní úlohy, respektive Geometrie a funkce.
Studenti vyššího stupně gymnázia využívají ve výuce sadu učebnic také z nakladatelství Prometheus, k procvičení slouží sbírky úloh.
Pomůcky
Po celou dobu studia by žáci měli mít na hodiny rýsování své vlastní pomůcky- dvě pravítka (jedno má být trojúhelník s ryskou), úhloměr, kružítko. Od sedmé třídy se využívá i kalkulátor s možností složitějších výpočtů (goniometrických funkcí, mocnin,…). Používat kalkulátor na mobilním telefonu není dovoleno.
Při výuce geometrie a těles mají studenti možnost pracovat s drátěnými, plastovými modely těles a matematickými stavebnicemi (Geomag).
Nejmenším studentům se snažíme zpříjemnit výuku využíváním plastových modelů. Je to pro některé učivo příliš abstraktní a s využitím pomůcek si jej dokáží lépe představit.
Především při výuce geometrie jsou často využívané i programy a aplikace na počítačích a tabletech (Cabri, GeoGebra,…).
Matematika zábavně
Učivo objemů a povrchů hranolů je náročné. Při výpočtech je totiž důležitá, ne-li přímo nutná, prostorová představivost. Jen si to představte: v příkladu 1 trojboký hranol s podstavou pravoúhlého trojúhelníku, v příkladu 2 je následován čtyřbokým hranolem s kosodélníkovou podstavou a stíhá je hranol pravidelný šestiboký ze 3. příkladu. Zabloudit mezi boky a podstavami je lehké. A abychom se neztráceli, používáme v sekundě stavebnici 2D3D Geometric Solids, se kterou modelujeme praktické úlohy zaměřené na hranoly.
Kolik vrcholů, hran a stěn má krychle? Kolik různých variant sítí může krychle mít? Opravdu může z navržené sítě vzniknout těleso? Pomocníkem k takovým praktickým úlohám je stavebnice Geomag. Na naší škole jich máme velkou zásobu a při výuce matematiky v primě je využíváme. Žáci mohou modelovat krychli a kvádr podle zadaných úkolů, ověřit své hypotézy o možných sítích těles v praxi, a také se díky ní seznamují s dalšími mnohostěny.
Pokud se chceme pořádně naučit matematiku, je třeba hodně a pravidelně počítat. V případě lineárních rovnic to platí ještě víc. Jakým kouzlem zajistit, aby sami žáci chtěli během hodiny spočítat mnohem více příkladů než obvykle? Nejsou to čáry, stačí jen ve třídě poschovávat QR kódy. Každý takový kód v sobě skrývá rovnici. A správné vyřešení všech rovnic ve třídě přinese dobrou známku. A dobrý pocit! I hodina matematiky může být nejen užitečná, ale i zábavná.
Projektový den – 22. února 2023
Druhý projektový den ve školním roce 2022/23 se uskutečnil 22. února 2023.
Program jsme připravili pro žáky základních škol v Boršově nad Vltavou, v Hrdějovicích, v Hluboké nad Vltavou a v českobudějovické Nerudově ulici. Dále jsme přizvali žáky střední školy polytechnické v Českých Budějovicích.
Náplň dne byla opět zaměřena na využití digitálních technologií ve výuce a jejich význam pro polytechnické vzdělávání. Žáci pracovali v digitální jazykové laboratoři s německým i anglickým textem a poslechem a řešili individuálně i ve skupině jednotlivé úkoly. V učebně matematiky a fyziky byly pro žáky připraveny úkoly s robotickými stavebnicemi a základní úlohy z programování. V učebně přírodovědy si mohli všichni vyzkoušet práci se soupravami PASCO při měření biochemických veličin a současně měli možnost pracovat s nejrůznějšími modely pro výuku biologie člověka. Tradičně žáky zaujaly úkoly z oblasti počítačové grafiky, které řešili v učebně robotiky, využili při nich notebooky a tablety. Nechyběly ani ukázky 3D tisku a prohloubení poznatků z oblasti této technologie.
Na projektovém dnu se podíleli i studenti VŠTE v Českých Budějovicích.
Další projektový den proběhne 31. května 2023.
Projektový den – 23. 11. 2022
Projektového dne, který se konal ve středu 23. 11. na naší škole, se zúčastnilo téměř 100 žáků partnerských základních škol a Střední školy polytechnické. S přípravou programu a hodnocením aktivit nám pomohli studenti VŠTE v Českých Budějovicích.
Zajímavý program zahrnoval práci s mikroskopy, 3D tiskárnami, s jazykovou laboratoří a focení a úpravy grafiky na počítači. Novinkou byla základní verze robotických stavebnic VEX123, která zaujala všechny žáky i učitele jednoduchostí a přístupností i těm, kteří doposud neměli s programováním či robotikou žádnou zkušenost.
To, že se nám projektový den vydařil, je vidět z přiložených fotografií.
Projektového dne, který se konal ve středu 23. 11. na naší škole, se zúčastnilo téměř 100 žáků partnerských základních škol a Střední školy polytechnické. S přípravou programu a hodnocením aktivit nám pomohli studenti VŠTE v Českých Budějovicích.
Zajímavý program zahrnoval práci s mikroskopy, 3D tiskárnami, s jazykovou laboratoří a focení a úpravy grafiky na počítači. Novinkou byla základní verze robotických stavebnic VEX123, která zaujala všechny žáky i učitele jednoduchostí a přístupností i těm, kteří doposud neměli s programováním či robotikou žádnou zkušenost.
To, že se nám projektový den vydařil, je vidět z přiložených fotografií.
Projektový den 4 – 1. 6. 2022
Čtvrtým projektovým dnem, který se uskutečnil 1. června 2022, jsme ukončili projektové aktivity školního roku 2021/2022.
Program jsme připravili pro žáky dvou základních škol – v Boršově nad Vltavou a v Hrdějovicích. Celý program byl zaměřen na využití digitálních technologií ve výuce a jejich význam pro polytechnické vzdělávání.
Žáci pracovali v digitální jazykové laboratoři s německým i anglickým textem, s poslechem a řešili individuálně i ve skupině zadané úkoly. V učebně matematiky a fyziky byly pro žáky připraveny ukázky 3D tisku, díky nimž měli žáci možnost podrobněji se seznámit s využitím této technologie. V učebně přírodovědy si pak mohli všichni vyzkoušet práci se soupravami PASCO při měření biochemických veličin.
Projektový den 3 – 11. 5. 2022
Za krásného květnového počasí k nám už potřetí v letošním školním roce zavítali žáci z našich partnerských škol. Protože sluníčko lákalo ven, vyzkoušeli si všichni přímo před školou, jak ovládat fotoaparát, jak vytvořit dobře vypadající portrét a prakticky si ověřili i různé kompoziční triky. Na našem školním dvoře pro ně bylo připraveno několik fyzikálních aktivit, během nichž pracovali s digitálním měřícím systémem Pasco a iPady, v přírodovědné laboratoři si zkusili práci s mikroskopy a na přednášce o vesmíru se dozvěděli i něco o tom, co všechno musel člověk udělat, aby se dostal na Měsíc.
Tercie a 2.R v Národním muzeu a na Akademii věd – 5. 4. 2022
Dne 5. 4. se žáci tercie a druhého ročníku ČRG zúčastnili exkurze do Národního muzea a pracoviště Akademie věd v Praze. V sídle AV jsme měli možnost si prohlédnout celou historickou budovu, včetně knihovny. Součástí prohlídky byla také výstava s názvem ,,Tajemný svět rostlinného podzemí“. V Národním muzeu byla prohlídka spíše zaměřena na přírodovědné expozice živočichů a jejich evoluci. Žáci si celodenní exkurzi moc užili. Děkujeme Jihočeské hospodářské komoře za pomoc při organizaci.
Projektový den 2 – 16. 3. 2022
Ve středu 16. 3. proběhl v rámci projektu IKAP JčK II druhý projektový den v letošním školním roce. Opět jsme se sešli se žáky a učiteli partnerských základních škol. Žáci nacvičovali první pomoc, učili se upravovat fotografie, pracovali s robotickou stavebnicí Vex a se systémem Pasco při fyzikálních, chemických a ekologických pokusech. Vyzkoušeli si i práci v naší digitální jazykové laboratoři. Celý den se nesl v duchu dobré nálady a všichni se již těšíme na příští setkání, které se uskuteční v květnu.
Projektový den 1 – 8. 9. 2021
Hned na začátku nového školního roku, ve středu 8. září 2021, proběhl na naší škole další z oblíbených projektových dnu se žáky z partnerských základních škol – tentokrát ze ZŠ Boršov a ZŠ Hrdějovice.
Projektový den byl rozdělený na dva devadesátiminutové bloky: v jednom si studenti vyzkoušeli práci s mikroskopy, pomocí nichž například zkoumali bramborový škrob, podívali se zblízka na to, proč má rostlinka jménem hlošina tak pěkně sametový povrch, v okulárech svých mikroskopů rozpoznali chloroplasty, díky nimž probíhá v rostlinách fotosyntéza, a zkusili i preparovat cvrčka domácího.
Během druhého bloku se seznámili s tím, jak je možné nechat se vyfotit počítačem a jak takovou fotku barevně upravit, vylepšit nebo přetvořit za pomoci online nástrojů. Pak vyrazili za sluníčkem před školu s poloprofesionálními EVF fotoaparáty v rukou, aby si tu vyzkoušeli jejich ovládání – většina z nich, zvyklá jen na své mobily, držela fotoaparát poprvé v ruce. Během focení se naučili základy kompozice portrétu, pokusili se zachytit své spolužáky a spolužačky v pohybu a experimentovali se záběry detailů.
Děkujeme všem za pozitivní zpětnou vazbu a těšíme se na další spolupráci!
Projektový den 4 – 1. 6. 2022
Čtvrtým projektovým dnem, který se uskutečnil 1. června 2022, jsme ukončili projektové aktivity školního roku 2021/2022.
Program jsme připravili pro žáky dvou základních škol – v Boršově nad Vltavou a v Hrdějovicích. Celý program byl zaměřen na využití digitálních technologií ve výuce a jejich význam pro polytechnické vzdělávání.
Žáci pracovali v digitální jazykové laboratoři s německým i anglickým textem, s poslechem a řešili individuálně i ve skupině zadané úkoly. V učebně matematiky a fyziky byly pro žáky připraveny ukázky 3D tisku, díky nimž měli žáci možnost podrobněji se seznámit s využitím této technologie. V učebně přírodovědy si pak mohli všichni vyzkoušet práci se soupravami PASCO při měření biochemických veličin.
Projektový den 3 – 11. 5. 2022
Za krásného květnového počasí k nám už potřetí v letošním školním roce zavítali žáci z našich partnerských škol. Protože sluníčko lákalo ven, vyzkoušeli si všichni přímo před školou, jak ovládat fotoaparát, jak vytvořit dobře vypadající portrét a prakticky si ověřili i různé kompoziční triky. Na našem školním dvoře pro ně bylo připraveno několik fyzikálních aktivit, během nichž pracovali s digitálním měřícím systémem Pasco a iPady, v přírodovědné laboratoři si zkusili práci s mikroskopy a na přednášce o vesmíru se dozvěděli i něco o tom, co všechno musel člověk udělat, aby se dostal na Měsíc.
Tercie a 2.R v Národním muzeu a na Akademii věd – 5. 4. 2022
Dne 5. 4. se žáci tercie a druhého ročníku ČRG zúčastnili exkurze do Národního muzea a pracoviště Akademie věd v Praze. V sídle AV jsme měli možnost si prohlédnout celou historickou budovu, včetně knihovny. Součástí prohlídky byla také výstava s názvem ,,Tajemný svět rostlinného podzemí“. V Národním muzeu byla prohlídka spíše zaměřena na přírodovědné expozice živočichů a jejich evoluci. Žáci si celodenní exkurzi moc užili. Děkujeme Jihočeské hospodářské komoře za pomoc při organizaci.
Projektový den 2 – 16. 3. 2022
Ve středu 16. 3. proběhl v rámci projektu IKAP JčK II druhý projektový den v letošním školním roce. Opět jsme se sešli se žáky a učiteli partnerských základních škol. Žáci nacvičovali první pomoc, učili se upravovat fotografie, pracovali s robotickou stavebnicí Vex a se systémem Pasco při fyzikálních, chemických a ekologických pokusech. Vyzkoušeli si i práci v naší digitální jazykové laboratoři. Celý den se nesl v duchu dobré nálady a všichni se již těšíme na příští setkání, které se uskuteční v květnu.
Projektový den 1 – 8. 9. 2021
Hned na začátku nového školního roku, ve středu 8. září 2021, proběhl na naší škole další z oblíbených projektových dnu se žáky z partnerských základních škol – tentokrát ze ZŠ Boršov a ZŠ Hrdějovice.
Projektový den byl rozdělený na dva devadesátiminutové bloky: v jednom si studenti vyzkoušeli práci s mikroskopy, pomocí nichž například zkoumali bramborový škrob, podívali se zblízka na to, proč má rostlinka jménem hlošina tak pěkně sametový povrch, v okulárech svých mikroskopů rozpoznali chloroplasty, díky nimž probíhá v rostlinách fotosyntéza, a zkusili i preparovat cvrčka domácího.
Během druhého bloku se seznámili s tím, jak je možné nechat se vyfotit počítačem a jak takovou fotku barevně upravit, vylepšit nebo přetvořit za pomoci online nástrojů. Pak vyrazili za sluníčkem před školu s poloprofesionálními EVF fotoaparáty v rukou, aby si tu vyzkoušeli jejich ovládání – většina z nich, zvyklá jen na své mobily, držela fotoaparát poprvé v ruce. Během focení se naučili základy kompozice portrétu, pokusili se zachytit své spolužáky a spolužačky v pohybu a experimentovali se záběry detailů.
Děkujeme všem za pozitivní zpětnou vazbu a těšíme se na další spolupráci!
Matematické soutěže
Studenti se mají možnost zapojit v každém školním roce do několika soutěží. O termínu a způsobu provedení je vždy informuje vyučující matematiky. Z domova se mohou již během měsíce října zúčastnit Logické olympiády. Vyplnění testu zabere maximálně jednu hodinu. Matematická olympiáda se skládá ze šesti časově náročnějších úloh vyžadujících logické myšlení a systematičnost. Studenti úlohy vypracují doma, odevzdávají svému vyučujícímu ke kontrole během ledna a února. V rámci výuky probíhají ještě dvě matematické soutěže: Pythagoriáda a Matematický klokan.
Více o matematických soutěžích najdete zde.
Přístup vyučujících
Matematika bývá pro některé studenty náročnějším předmětem, proto je samozřejmostí, že vyučující nabízí konzultační hodiny a jsou s pochopením učiva ochotni pomoci. Starší studenti mají možnost požádat o učivo z jednotlivých hodin zpracované na interaktivní tabuli.
–Mgr. Hana Farníková, předsedkyně předmětové komise matematika
Projektový den – 22. února 2023
Druhý projektový den ve školním roce 2022/23 se uskutečnil 22. února 2023.
Program jsme připravili pro žáky základních škol v Boršově nad Vltavou, v Hrdějovicích, v Hluboké nad Vltavou a v českobudějovické Nerudově ulici. Dále jsme přizvali žáky střední školy polytechnické v Českých Budějovicích.
Náplň dne byla opět zaměřena na využití digitálních technologií ve výuce a jejich význam pro polytechnické vzdělávání. Žáci pracovali v digitální jazykové laboratoři s německým i anglickým textem a poslechem a řešili individuálně i ve skupině jednotlivé úkoly. V učebně matematiky a fyziky byly pro žáky připraveny úkoly s robotickými stavebnicemi a základní úlohy z programování. V učebně přírodovědy si mohli všichni vyzkoušet práci se soupravami PASCO při měření biochemických veličin a současně měli možnost pracovat s nejrůznějšími modely pro výuku biologie člověka. Tradičně žáky zaujaly úkoly z oblasti počítačové grafiky, které řešili v učebně robotiky, využili při nich notebooky a tablety. Nechyběly ani ukázky 3D tisku a prohloubení poznatků z oblasti této technologie.
Na projektovém dnu se podíleli i studenti VŠTE v Českých Budějovicích.
Další projektový den proběhne 31. května 2023.
Projektový den – 23. 11. 2022
Projektového dne, který se konal ve středu 23. 11. na naší škole, se zúčastnilo téměř 100 žáků partnerských základních škol a Střední školy polytechnické. S přípravou programu a hodnocením aktivit nám pomohli studenti VŠTE v Českých Budějovicích.
Zajímavý program zahrnoval práci s mikroskopy, 3D tiskárnami, s jazykovou laboratoří a focení a úpravy grafiky na počítači. Novinkou byla základní verze robotických stavebnic VEX123, která zaujala všechny žáky i učitele jednoduchostí a přístupností i těm, kteří doposud neměli s programováním či robotikou žádnou zkušenost.
To, že se nám projektový den vydařil, je vidět z přiložených fotografií.
Projektového dne, který se konal ve středu 23. 11. na naší škole, se zúčastnilo téměř 100 žáků partnerských základních škol a Střední školy polytechnické. S přípravou programu a hodnocením aktivit nám pomohli studenti VŠTE v Českých Budějovicích.
Zajímavý program zahrnoval práci s mikroskopy, 3D tiskárnami, s jazykovou laboratoří a focení a úpravy grafiky na počítači. Novinkou byla základní verze robotických stavebnic VEX123, která zaujala všechny žáky i učitele jednoduchostí a přístupností i těm, kteří doposud neměli s programováním či robotikou žádnou zkušenost.
To, že se nám projektový den vydařil, je vidět z přiložených fotografií.
Projektový den 4 – 1. 6. 2022
Čtvrtým projektovým dnem, který se uskutečnil 1. června 2022, jsme ukončili projektové aktivity školního roku 2021/2022.
Program jsme připravili pro žáky dvou základních škol – v Boršově nad Vltavou a v Hrdějovicích. Celý program byl zaměřen na využití digitálních technologií ve výuce a jejich význam pro polytechnické vzdělávání.
Žáci pracovali v digitální jazykové laboratoři s německým i anglickým textem, s poslechem a řešili individuálně i ve skupině zadané úkoly. V učebně matematiky a fyziky byly pro žáky připraveny ukázky 3D tisku, díky nimž měli žáci možnost podrobněji se seznámit s využitím této technologie. V učebně přírodovědy si pak mohli všichni vyzkoušet práci se soupravami PASCO při měření biochemických veličin.
Projektový den 3 – 11. 5. 2022
Za krásného květnového počasí k nám už potřetí v letošním školním roce zavítali žáci z našich partnerských škol. Protože sluníčko lákalo ven, vyzkoušeli si všichni přímo před školou, jak ovládat fotoaparát, jak vytvořit dobře vypadající portrét a prakticky si ověřili i různé kompoziční triky. Na našem školním dvoře pro ně bylo připraveno několik fyzikálních aktivit, během nichž pracovali s digitálním měřícím systémem Pasco a iPady, v přírodovědné laboratoři si zkusili práci s mikroskopy a na přednášce o vesmíru se dozvěděli i něco o tom, co všechno musel člověk udělat, aby se dostal na Měsíc.
Tercie a 2.R v Národním muzeu a na Akademii věd – 5. 4. 2022
Dne 5. 4. se žáci tercie a druhého ročníku ČRG zúčastnili exkurze do Národního muzea a pracoviště Akademie věd v Praze. V sídle AV jsme měli možnost si prohlédnout celou historickou budovu, včetně knihovny. Součástí prohlídky byla také výstava s názvem ,,Tajemný svět rostlinného podzemí“. V Národním muzeu byla prohlídka spíše zaměřena na přírodovědné expozice živočichů a jejich evoluci. Žáci si celodenní exkurzi moc užili. Děkujeme Jihočeské hospodářské komoře za pomoc při organizaci.
Projektový den 2 – 16. 3. 2022
Ve středu 16. 3. proběhl v rámci projektu IKAP JčK II druhý projektový den v letošním školním roce. Opět jsme se sešli se žáky a učiteli partnerských základních škol. Žáci nacvičovali první pomoc, učili se upravovat fotografie, pracovali s robotickou stavebnicí Vex a se systémem Pasco při fyzikálních, chemických a ekologických pokusech. Vyzkoušeli si i práci v naší digitální jazykové laboratoři. Celý den se nesl v duchu dobré nálady a všichni se již těšíme na příští setkání, které se uskuteční v květnu.
Projektový den 1 – 8. 9. 2021
Hned na začátku nového školního roku, ve středu 8. září 2021, proběhl na naší škole další z oblíbených projektových dnu se žáky z partnerských základních škol – tentokrát ze ZŠ Boršov a ZŠ Hrdějovice.
Projektový den byl rozdělený na dva devadesátiminutové bloky: v jednom si studenti vyzkoušeli práci s mikroskopy, pomocí nichž například zkoumali bramborový škrob, podívali se zblízka na to, proč má rostlinka jménem hlošina tak pěkně sametový povrch, v okulárech svých mikroskopů rozpoznali chloroplasty, díky nimž probíhá v rostlinách fotosyntéza, a zkusili i preparovat cvrčka domácího.
Během druhého bloku se seznámili s tím, jak je možné nechat se vyfotit počítačem a jak takovou fotku barevně upravit, vylepšit nebo přetvořit za pomoci online nástrojů. Pak vyrazili za sluníčkem před školu s poloprofesionálními EVF fotoaparáty v rukou, aby si tu vyzkoušeli jejich ovládání – většina z nich, zvyklá jen na své mobily, držela fotoaparát poprvé v ruce. Během focení se naučili základy kompozice portrétu, pokusili se zachytit své spolužáky a spolužačky v pohybu a experimentovali se záběry detailů.
Děkujeme všem za pozitivní zpětnou vazbu a těšíme se na další spolupráci!
Projektový den 4 – 1. 6. 2022
Čtvrtým projektovým dnem, který se uskutečnil 1. června 2022, jsme ukončili projektové aktivity školního roku 2021/2022.
Program jsme připravili pro žáky dvou základních škol – v Boršově nad Vltavou a v Hrdějovicích. Celý program byl zaměřen na využití digitálních technologií ve výuce a jejich význam pro polytechnické vzdělávání.
Žáci pracovali v digitální jazykové laboratoři s německým i anglickým textem, s poslechem a řešili individuálně i ve skupině zadané úkoly. V učebně matematiky a fyziky byly pro žáky připraveny ukázky 3D tisku, díky nimž měli žáci možnost podrobněji se seznámit s využitím této technologie. V učebně přírodovědy si pak mohli všichni vyzkoušet práci se soupravami PASCO při měření biochemických veličin.
Projektový den 3 – 11. 5. 2022
Za krásného květnového počasí k nám už potřetí v letošním školním roce zavítali žáci z našich partnerských škol. Protože sluníčko lákalo ven, vyzkoušeli si všichni přímo před školou, jak ovládat fotoaparát, jak vytvořit dobře vypadající portrét a prakticky si ověřili i různé kompoziční triky. Na našem školním dvoře pro ně bylo připraveno několik fyzikálních aktivit, během nichž pracovali s digitálním měřícím systémem Pasco a iPady, v přírodovědné laboratoři si zkusili práci s mikroskopy a na přednášce o vesmíru se dozvěděli i něco o tom, co všechno musel člověk udělat, aby se dostal na Měsíc.
Tercie a 2.R v Národním muzeu a na Akademii věd – 5. 4. 2022
Dne 5. 4. se žáci tercie a druhého ročníku ČRG zúčastnili exkurze do Národního muzea a pracoviště Akademie věd v Praze. V sídle AV jsme měli možnost si prohlédnout celou historickou budovu, včetně knihovny. Součástí prohlídky byla také výstava s názvem ,,Tajemný svět rostlinného podzemí“. V Národním muzeu byla prohlídka spíše zaměřena na přírodovědné expozice živočichů a jejich evoluci. Žáci si celodenní exkurzi moc užili. Děkujeme Jihočeské hospodářské komoře za pomoc při organizaci.
Projektový den 2 – 16. 3. 2022
Ve středu 16. 3. proběhl v rámci projektu IKAP JčK II druhý projektový den v letošním školním roce. Opět jsme se sešli se žáky a učiteli partnerských základních škol. Žáci nacvičovali první pomoc, učili se upravovat fotografie, pracovali s robotickou stavebnicí Vex a se systémem Pasco při fyzikálních, chemických a ekologických pokusech. Vyzkoušeli si i práci v naší digitální jazykové laboratoři. Celý den se nesl v duchu dobré nálady a všichni se již těšíme na příští setkání, které se uskuteční v květnu.
Projektový den 1 – 8. 9. 2021
Hned na začátku nového školního roku, ve středu 8. září 2021, proběhl na naší škole další z oblíbených projektových dnu se žáky z partnerských základních škol – tentokrát ze ZŠ Boršov a ZŠ Hrdějovice.
Projektový den byl rozdělený na dva devadesátiminutové bloky: v jednom si studenti vyzkoušeli práci s mikroskopy, pomocí nichž například zkoumali bramborový škrob, podívali se zblízka na to, proč má rostlinka jménem hlošina tak pěkně sametový povrch, v okulárech svých mikroskopů rozpoznali chloroplasty, díky nimž probíhá v rostlinách fotosyntéza, a zkusili i preparovat cvrčka domácího.
Během druhého bloku se seznámili s tím, jak je možné nechat se vyfotit počítačem a jak takovou fotku barevně upravit, vylepšit nebo přetvořit za pomoci online nástrojů. Pak vyrazili za sluníčkem před školu s poloprofesionálními EVF fotoaparáty v rukou, aby si tu vyzkoušeli jejich ovládání – většina z nich, zvyklá jen na své mobily, držela fotoaparát poprvé v ruce. Během focení se naučili základy kompozice portrétu, pokusili se zachytit své spolužáky a spolužačky v pohybu a experimentovali se záběry detailů.
Děkujeme všem za pozitivní zpětnou vazbu a těšíme se na další spolupráci!
Aktuality z výuky matematiky:
Matematický klokan
Věrni heslu KLOKAN PŘILETÍ V BŘEZNU jsme se se studenty nižšího gymnázia opět zapojili do této matematicko-logické soutěže. V pátek 18. března namáhali své hlavičky všichni žáci primy a sekundy v kategorii Benjamin, studenti tercie a kvarty společně porovnávali své schopnosti v kategorii Kadet. Gratulujeme nejlepším, jmenovitě APOLENĚ MRZENOVÉ ze sekundy a KRYŠTOFU … / celý příspěvek »Logická olympiáda a Přírodovědný klokan 2022
I letos v říjnu se do těchto dvou soutěží zaměřených na logické uvažování a technické vědomosti zapojili i studenti našeho gymnázia. 80 žáků nižšího gymnázia plnilo test k Logické olympiádě v průběhu vyučovací hodiny matematiky. Nejúspěšnějším řešitelem, a tedy postupujícím do krajského kola, je žák tercie Kryštof Karda. Stupně dalších výborných řešitelů obsadili … / celý příspěvek »Logická olympiáda
I v tomto školním roce čeká studenty nižšího gymnázia trošku jiná hodina matematiky. Ve čtvrtek 13. října porovnají žáci své schopnosti uvažovat logicky a pohotově se rozhodovat v soutěži s názvem Logická olympiáda. Soutěž pořádaná Mensou České republiky je náročná nejen na přemýšlení, limitující je i čas. Studenti vyšších ročníků se mohli do … / celý příspěvek »Logická olympiáda
Ve čtvrtek 14. října 2021 čeká studenty sekundy, tercie a kvarty netradiční hodina matematiky. Počítání zlomků, mocnin či lomených výrazů v pracovních sešitech vymění za papír, tužku a logické úlohy. Všechny třídy se přihlásily do dalšího kola Logické olympiády, což je soutěž pořádaná Mensou České republiky. Soutěž je založená na … / celý příspěvek »Zájmové kroužky pro rok 2021/22
Od září 2021 otevíráme pro naše žáky a žáky z partnerských ZŠ šest zájmových kroužků: Kroužek mikroskopování Kroužek fyzikálních a chemických experimentů, 3D tisku Kroužek robotiky Kroužek matematiky pro žáky 5. tříd základních škol a žáky nižšího stupně ČRG s.r.o. Kroužek matematiky pro žáky 9. tříd a žáky vyššího stupně … / celý příspěvek »