Badatelský STEM projektový den

V prosinci na naší škole proběhl projektový den, který byl zaměřen na moderní metody výuky v duchu STEM (science, technology, engineering, and mathematics). Žáci si sami odvozovali a ověřovali nové poznatky pomocí experimentů, které probíhaly ve stylu badatelsky orientované výuky. K tomuto účelu jsme využili moderní měřicí systémy PASCO, které umožňují přesné a názorné sledování fyzikálních, chemických i biologických procesů. Výuku jsme obohatili také prvky CLIL (Content and Language Integrated Learning), kdy si žáci procvičili angličtinu při plnění vybraných úkolů.

Projektový den měl od žáků pozitivní ohlasy, protože spojil teoretické poznatky s praxí a motivoval žáky k samostatnému objevování a kritickému myšlení. 

Níže nám projektový den zhodnotili i naši žáci z kvinty a prvního ročníku:

Projektový den, který se týkal kvasnic, byl velmi zajímavý. Naučili jsme se, že kvasnice jsou živé mikroorganismy. Používají se při pečení, výrobě piva a dalších procesech. Vyzkoušeli jsme experimenty s cukrem a kvasnicemi. Pozorovali jsme, jak vznikají bublinky oxidu uhličitého. Zjistili jsme, jak kvasnice pomáhají při kynutí těsta. Nejvíce mě bavilo, že jsme si vše mohli sami vyzkoušet. Bylo zajímavé vidět výsledky našich pokusů. Tato výuka mi ukázala, jak zábavná věda může být.
Ondřej Novák, 1.R

Projektový den se mi líbil. Naučila jsem se něco nového. Při pokusech jsem pracovala sama, takže jsem musela pečlivě číst zadání a soustředit se na všechny kroky pokusu. Zaujalo mě to propojení chemie, biologie a zároveň matiky. Přišlo mi zajímavé pozorovat o kolik a jak rychle směs rostla. Klidně bych takové hodiny dělala častěji.
Barbora Fikotová, kvinta