Matěj: Byli jsme v knihovně.
Učitelka: V úterý 8. října, v dětském oddělení Na Sadech.
Matěj: Hráli jsme tam hru na osmdesátky, jak bychom si v nich koupili knížku.
Učitelka: 7 žetonů měli všichni do začátku, úkolem bylo získat plněním úkolů dalších pět.
Matěj: Bylo to super, chodili jsme po třech různých stanovištích a získávali jsme žetonky.
Učitelka: Na stanovišti rozcestí se žáci seznamovali s fungováním knihoven a knižního trhu v 80. letech a pro úkol byli posíláni do fronty v knihovně nebo vystáli frontu v knihkupectví.
Matěj: Pracovali jsme na počítačích a s dalšími předměty.
Učitelka: Po úspěšném splnění úkolu, který často vyžadoval orientaci v elektronickém nebo lístkovém katalogu či práci s konkrétní knihou, získali žáci žeton. Na rozcestí rozhodovala náhoda, zda k němu přibyl další nebo získaný museli odevzdat. Dvojice, které získaly dostatečný počet žetonů, je proměnily za knihy, které jsme pak společně prozkoumali.
